+31 (0) 6 51928950 info@werkatleet.nl

Met deze Tips & Challenges komen we de feestdagen hartstikke fit door!

De geweldige maand vol feesten, eten, drinken, snacken, nog meer eten, nog meer feesten en nog meer drinken staat weer voor de deur. We hebben Sinterklaas met roetveegpiet inmiddels uitgezwaaid en het volgende staat alweer bijna voor de deur. Chocolade pepernoten worden ingewisseld voor chocolade kransjes, kaasfondue wordt ingewisseld voor gourmette en de rode wijn wordt ingewisseld voor.. nog meer rode wijn?

Voor heel veel mensen is deze maand een zware dobber op de fitheid en vitaliteit. We vergeten namelijk alles waar we het hele jaar onszelf goed mee bezig houden. Dat maakt niet uit toch, want in januari gaan we vol goede moed onze voornemens weer oppakken.

Echter stopt 80%!!! van de gemiddelde Nederlanders al met de goede voornemens voordat januari voorbij is. Laten we er gewoon voor zorgen dat we het hele jaar goed voor onszelf zorgen en ook net zo goed tijdens de feestdagen.

We hebben een aantal tips om de feestdagen fit & vitaal door te komen!

  1. Beweeg iedere dag en het liefst af en toe voordat je aan je ontbijt begint. Maak een wandeling, ga een rondje hardlopen, doe een yoga sessie, een woonkamer workout, challenges of plan een flinke ronde met de fiets. Start je dag in ieder geval goed!
  2. Compenseer de hoeveelheid calorieën die je binnen krijgt door de dag heen. Al die lekkernijen zorgen voor een overload aan calorieën waardoor het een slim plan kan zijn om dit door de dag heen te minderen. Start met een havermout ontbijt en pak tijdens de lunch een salade met verse groenten of een stevige groentesoep. Zo zorg je voor voldoende gezonde voedingstoffen en de flinke hoeveelheid vezels zal zorgen voor een lang verzadigd gevoel. Een van onze favoriete soepen is pompoensoep: een echte gezondheidsknaller & low-calorie.
  3. Zet jezelf af en toe in de pauzestand. Nu we eindelijk vakantie hebben, maken we onze dagen nog bomvol met honderden afspraken. Gun jezelf wat rust en druk die pauzeknop tijdens deze periode regelmatig in. Plan een middag voor jezelf, ga lekker naar de wellness, maak een grote wandeling, geniet van yin yoga, lees een boek of lekker bankhangen met rustige muziek.

Om je te helpen met de challenges, hebben we er maar liefst vijf klaargezet. Doe jij elke dag een andere?

  1. Wandel 30 minuten
  2. 5 x 30 seconden planken
  3. Met een buddy 100 Squats
  4. Met een buddy 100 Mountain Climbers
  5. 2 x zo lang mogelijke wallsit

Hele fijne feestdagen, denk aan jezelf en geniet van deze prachtige tijd. Wil je het nieuwe jaar toch direct fit & vitaal starten, dan weet je ons te vinden!

nl_NLDutch
en_USEnglish nl_NLDutch