Werk Atleet

Adem als een atleet

"Vanaf nu ademen jullie als echte (werk) atleten!"

De adem is een superkracht

Allereerst, ontzettend bedankt voor jullie enthousiasme en energie tijdens de sessie “Adem als een Atleet! Nu is het voor jou tijd om aan de slag te gaan met alles wat je geleerd hebt tijdens de sessie. Een stuk kennis en achtergrondinfo is fijn, maar nu is het zaak dat je aan de slag kan. Zorg ervoor dat je klein begint. Kijk eerst eens terug naar de lijn die jij getekend hebt. Op welk moment zou jij wel een ontspanningsmomentje in willen bouwen? Onthoudt goed: de adem is jouw anker, iets waar je altijd op terug kan vallen. Een simpele ademoefening van slecht één minuut, kan jouw zenuwstelsel al een flink stuk tot rust brengen. Aan het einde van de sessie hebben we gekeken naar wat jouw input is. Welke input zorgt voor een bepaalde output? Merk je dat je weinig energie hebt? Wat is de input die hiervoor kan zorgen? Wij van Werk Atleet dagen je uit om vanaf nu vaker bewust te ademen en hiermee je input te veranderen. 

Breathe in, breathe out..

You’ve got this!

Kies je intentie en go for it

We sloten de sessie af met het opstellen van een intentie. Weet jij ‘m nog? Schrijf jouw intentie nog eens op en hang deze op de koelkast. Op deze manier help je je brein. Vanaf NU ga jij namelijk aan de slag met die intentie. Maak de intentie zo duidelijk en meetbaar mogelijk zodat jij er mee aan de slag kan. Het heeft tijd nodig om een routine te implementeren en aan te leren. Uit onderzoek blijkt dat dit tussen de 22 en 66 dagen duurt voordat het een gewoonte is. Gun jezelf de tijd en geef niet op!

"When people aks me what the most important thing in life is, I answer: just breath.”

– Yoko Ono-

Wat kan je nog meer doen?

Shut your mouth, save your live

Tijdens de sessie kwam het belang van neusademhaling nadrukkelijk naar voren. ’s Nachts slapen we vaak 7, 8 of misschien wel 9 uur. Hoe mooi is het als we tijdens de nacht een optimale ademhaling kunnen creëren? Het dichtplakken van je mond ’s nachts kan hier een enorme bijdrage aan leveren. Zo train je jezelf om een betere neus-ademer te worden. Wij van team Werk Atleet gebruiken kinesio tape. Deze is lekker elastisch en kan minder benauwend aanvoelen. Eerst overdag even testen kan aan te raden zijn!

Boeken tip

 

Wil jij meer weten van het fantastische onderwerp ademhaling? Dan is dit echt een must read!

Box-breathing

Een hele bekende ademoefening is de box-breathing. Bij deze oefening adem je in een vierkant. Dat wil zeggen dat je dezelfde tijd aanhoud voor je in- en uitademing. Tussen deze in- en uitademing in houd je een pauze aan van dezelfde duur. Hiermee zorg je dat je ademfrequentie omlaag gaat en je jouw zenuwstelsel wat meer naar de parasympaticus brengt. Hieronder een video van 1 minuut met de box-breathing.

Enjoy!

Zou je ons willen helpen?

Team Werk Atleet wil altijd de beste sessies neerzetten voor jou. Dit is wat wij het allerbelangrijkste vinden!
Daarom is feedback altijd welkom, en kun je deze mailen naar: jeroen@werkatleet.nl

Omdat we zoveel mogelijk werknemers in Nederland willen veranderen in atleten, zou je ons ontzettend helpen met het achterlaten van een Google Review. Je doet dit heel makkelijk via de onderstaande knop.

Onze dank is groot ❤️

Deze website maakt gebruik van cookies om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.